AANKOMST SCHEVENINGEN 6 AUG 2011, 12:00 UUR

woensdag 4 mei 2011

Spot & vertrek

We hebben een spot gekocht.
Nu vraag je je natuurlijk af wat nu toch weer een spot is.
Wel: Een spot is een apparaatje dat met GPS zijn positie bepaalt. Tot zover niets bijzonders. Het leuke van de spot is, dat deze de berekende positie weer naar een andere sateliet uitzendt en dat deze positie op een website te volgen is. Met andere woorden: wij zijn live te volgen tijdens de oversteek. Iedere 10 minuten zendt het systeem onze positie uit en wordt de website bijgewerkt. Helaas niet direct op deze blog maar klik op de link voor de realtime positie.

Wanneer vetrekken we nu eindelijk?
Het weer zit niet bepaald mee. Er staat behoorlijk wat noordelijke wind en dat is nu net de richting waar we naar toe willen. Het ziet er naar uit dat we morgen (donderdag 5-5) vertrekken. Waarschijnlijk doen we toch Bermuda wel aan, maar dat besluiten we als we onderweg zijn. Vandaag doen we de laatste klussen, gisteren olie ververst, filters vervangen, 300 ltr diesel getankt (en we hadden er nog 100) dus we kunnen bijna 1000 mijl motoren. Ook nog boodschappen bijgehaald voor als we toch naar de Azoren gaan.

Onderweg zullen we proberen de website bij te houden. Helaas kunnen we de reacties aan boord niet lezen, maar blijf ze vooral sturen, ook achteraf zijn deze erg leuk. Overigens, als we een reactie ontvangen krijgen we er geen emailadres bij. Het is dus vaak lastig om te kunnen reageren op jullie reacties, maar het blijft erg leuk om ze te ontvangen!

1 opmerking:

  1. Hoi Hoi daar in het verre Puerto rico jammer dat het weer tegen zit maar achter de wolken schijnt de zon..... al heb je daar nu niets aan. Hier hebben de kids meivakantie, is het heerlijk weer (tussen de 15 en 25 graden soms met en soms zonder wind) ga ik morgen met school richting Italie voor de jaarlijkse schoolreis en is de fabriek van Martijn nog niet opgestart dus mag hij hele vreemde diensten draaien. Famke en Eise gaan miv morgen 6/5 een paar dagen bij Opa en Oma logeren in Scheveningen. Ze hebben er nu al zin in. Vanmiddag zal ik nog een keer proberen te skypen maar de regelmaat zoals die bij opa en oma aanwezig is zit er bij mij niet in en dan kom ik er veel te laat achter dat ik wel even had kunnen proberen te skypen.

    O.k. ik laat wel weer wat horen als ik terug ben uit Italie, voor jullie alle goeds en hopelijk zijn de weergoden jullie goed gezind. ik houd de blogs in de gaten en ondanks het niet zeer frequente contact we leven mee.

    greetz Carin, ook namens Martijn en dede kids

    BeantwoordenVerwijderen