AANKOMST SCHEVENINGEN 6 AUG 2011, 12:00 UUR

vrijdag 11 februari 2011

Union Island en Mayreau

Wat hebben we al weer veel beleefd de afgelopen dagen. Sandy Island hebben we een dagje later 'gedaan' vanwege te harde wind. In plaats daarvan hebben we bepakt en bezakt met snorkelspullen, koeltassen, handdoeken, etc. een fikse wandeling over het eiland gemaakt. Onderweg zagen we prachtige zeegezichten maar ook koeien, geiten, en grasland. Uiteindelijk vonden we een schitterend strandje aan de lijzijde waar we prima gesnorkeld en geborreld hebben. Moe maar voldaan aanvaarden wij de terugweg en 's avonds lekker gegeten bij de Lazy Turtle. Gisteren zijn we uit Tyrrelbay weggevaren met een korte stop bij Sandy Island. Werkelijk een prachtig eiland, ongerept, onbewoond, precies zoals een eiland in de Carieb hoort te zijn :). (Foto's volgen spoedig). Uitgeklaard in Hillsborough en door gevaren naar Union Island. Met een flinke 20 knopen, aan de wind zeilend ging het weer vlot en schuin. Een uitstekende ankerplek gevonden bij Frigate Island. Marcel en Marius gaan per taxi naar Clifton om in te klaren. Wij vermaken ons prima met zwemmen, snorkelen en achterstallig schoolwerk. 's Avonds eten we gezellig bij de Abel T een lekker visje met 'onze' gespikkelde rijstsalade. Bram en Gijs logeren bij Wies en wij hebben het rijk alleen. Vanochtend een beetje late start. Pas om half twaalf varen we uit de baai weg. Via Clifton, om water te tanken, komen we rond drie uur bij Saline bay op Mayreau aan. We zijn bij de Togabo Cays!! We maken een korte wandeling over het eiland en zien aan de ander kant het horse shoe rif liggen. Wauw! (Foto's volgen snel). Morgen gaan we als wind goed is, varen we het hoekje om naar de Tobago Cays. Nu wacht een heerlijk kopje koffie, dus, tot de volgende keer.