AANKOMST SCHEVENINGEN 6 AUG 2011, 12:00 UUR

maandag 7 februari 2011

Carriacou

De laatste dag op Grenada was weer een heerlijke, zonovergoten dag. 's Ochtends varen we met de dingy naar de kade en bekijken vervolgens fort George. Het fort zelf is behoorlijk overwoekerd en niet echt onderhouden. Het is wel grappig dat er in een bijgebouw nu een sportschool met prachtige apparaten gehuisvest is. Vervolgens zijn we langs de steile straatjes slinger de slang naar de markt gewandeld. Het was er erg druk, vooral met toeristen van de gigantische cruiseboot, die ook in de baai ligt. We kopen er een hoop vitamines en wat, voor ons, nieuwe vruchten/groente. De verkoopster heeft er lol in om uit te leggen wat voor vruchten het zijn en hoe het klaar gemaakt moet worden. Hoe het smaakt, zal ik later berichten. Na nog wat boodschapjes bij de supermarkt gaan we terug richting boot. Later op de middag arriveert Jack (Tin Hou) in de baai. Samen met de Abel T borrelen we bij hem aan boord en 's avonds eten we erg gezellig bij BB's. Overal op het plafond, de muren en het hekje staan de namen van bezoekers. Natuurlijk mogen Bram en Gijs ook onze namen op de muren kliederen. We eten lekker en het is erg gezellig. Marcel en Jack borrelen aan boord nog even na en dan is het tijd om de oogjes te sluiten. Het is erg rollerig in de baai en midden in de nacht zijn we alle vier wakker van een gigantische regenbui met heeeel veel wind. Wanneer de bui over is, slapen we allemaal weer lekker verder.
Vanochtend 09.15 gaan we anker op. De wind is hard maar meer oost dan noord, zodat we hoog aan de wind kunnen (motor)zeilen. We gaan hard, schuin en krijgen een hoop water over. Precies 6 uur later kunnen we het anker in het water laten zakken in Tyrrel bay, Carriacou. Het is heerlijk om weer ergens aan te komen. We genieten van het kalme water zo zonder deining. De rest van de middag maken Bram en Gijs hun schoolwerk af, we lezen een boekje, rommelen wat met de computer, halen een pizza. Kortom, het is weer genieten!