AANKOMST SCHEVENINGEN 6 AUG 2011, 12:00 UUR

donderdag 28 april 2011

Tripje Puerto Rico

We zijn weer terug van weggeweest. Dinsdagochtend 08.30 zitten we bepakt en bezakt in de auto. Missie 1; bezoek aan de grootste radio telescoop ter wereld. Met de I-tom die ons de weg wijst zijn we na een paar uur op plaats van bestemming. Helaas, op dinsdag gesloten! Potverd... de 2e keer voor niets er naar toe gereden (grr). Maar niet getreurd er is genoeg te beleven, dus op naar de outletstore bij Barceloneta. Heerlijk geshopt, nieuwe warme joggingbroeken voor de jongens, we hopen dat ze nog lang in de kast mogen blijven, korte broeken, t-shirts, vestje. Kortom, we zijn weer in 't nieuw gestoken. Vervolgens op naar 't hotel. Van te voren hadden we expres een foto van een armzalig hotelletje laten zien. Bram en Gijs namen 't goed op, zeiden alleen dat ze hoopten dat er misschien een heel klein zwembadje zou zijn en namen de bal mee omdat er op de foto een groot leeg parkeerterrein te zien was. Groot was de verbazing dan ook toen we de oprijlaan van het échte hotel opreden.

Gauw de spullen op de kamer gelegd en op naar het zwembad dat grenst aan het strand. Het waait heel behoorlijk en er staan grote golven. Bram en Gijs laten het strand voor wat het is en vermaken zich eindeloos in het zwembad en wij liggen heerlijk op de ligstoelen.
We eten 's avonds een klein hapje, want bij het 'happy hour' mocht je ook popcorn scheppen en na twee grote zakken is de eetlust van de jongens behoorlijk afgenomen.

Wat een pret, het zwembad is voorzien van discolampen en tot 23.00 uur open. We nemen nog maar een nachtelijke duik.
Een heel zacht, groot écht bed! Een badkamer met douche en een bad! 2 tv's, ijsklontjes in je drinken, twee grote kamers zodat je er zelfs met een bal kunt spelen.... Gaaf, wat een luxe! 's Ochtends ontbijten we heerlijk met vers fruit, worstjes, eieren en nog veel meer.
We spetteren nog wat rond in het zwembad (in de regen) en om half twaalf gaan we voor de derde keer richting Arecibo, drie keer is scheepsrecht.

Héhé, ' t is open. In de regen lopen we een eind omhoog en zien dan 't gigantische apparaat van dichtbij. We vermaken ons tijden in het bezoekerscentrum en leren van alles over straling, het heelal, zonnestelsels en nog veel meer. (verslag van B en G volgt).

Dan zit 't erop en rijden we terug naar de boot.
Onderweg tellen we hoeveel Mc. Donalds, KFC, Pizzahut's, Burger Kings, etc. we langs de weg zien. Op de 50 km. van San Juan naar Fajardo zien we er maar liefst 36! Geen wonder dat bijna alle Amerikanen zo ontzettend dik zijn.
Tegen acht uur zijn we weer aan boord. We komen er al gauw achter dat het ook in Fajardo behoorlijk heeft geregend; Het middenluik is per ongeluk op de ventilatiestand blijven staan, oeps! We leggen alle natte spullen, waaronder de kussens, gauw buiten te drogen. Nu maar hopen dat het de komende dagen weer heerlijk zonnig is.