AANKOMST SCHEVENINGEN 6 AUG 2011, 12:00 UUR

zaterdag 9 april 2011

Soper's hole - Tortola

We liggen heerlijk beschut in de mooie baai van Soper’s hole. Pelikanen vliegen over het water en laten zich super lomp het water in vallen als ze een visje zien. Geweldig! Gisteren een relaxdagje, na het nodige schoolwerk en spelen, even de wal op geweest, lekker gebarbecued in de kuip, een filmpje gekeken en de jongens vroeg en wij (te) laat naar bed.
Vanochtend ontbeten met American pancakes, hmmm. Daarna klust Marcel wat, de jongens doen school en moeders ruimt op en poetst. Wanneer Gijs, die even pauze heeft en in het bootmansstoeltje hoog in de mast schommelt, opeens: ‘Dolfijnen!' roept, laat iedereen alles vallen. Bram is z’n schoolwerk compleet vergeten en staat binnen de kortste keren in onderbroek klaar om in het water te duiken. 2 dolfijnen zwemmen rond de boot, zo gaaf!! Bram zwemt ze achterna en Marcel en Gijs varen er in de bijboot naar toe. Bram en Gijs duiken en zwemmen met de dolfijnen die rustig rond de boot blijven zwemmen. Vooral Bram kan er geen genoeg van krijgen, onvermoeibaar zwemt en duikt hij naar de dieren tot hij ze bijna aan kan raken. Na een uurtje zijn de dolfijnen niet, maar de jongens wel moe en komen terug naar de boot. Dan mogen wij even, het is werkelijk fascinerend, de dolfijnen zwemmen onder ons door, duiken vlak voor ons op om adem te halen om daarna weer moeiteloos verder te zwemmen. Het is één van de mooiste ervaringen tot nu toe.

1 opmerking:

  1. hallo Paula, Marcel Bram & Gijs,

    Geen groeten uit Europa, maar uit het verre oosten; Singapore. Ik dacht dat ik op een mooie bestemming zat, maar als ik jullie foto's zo bekijk is het bij jullie wel erg relax en goed toeven. Volgens mijn willen jullie daar nooit meer weg. Kan het nog mooier en spannender; zwemmen met dolfijnen iets totaal anders dan een loslopende hond. Gaaf hoor.

    Ik weet niet hoelang jullie nog zulke mooie dagen gaan beleven voordat de Moonrise met de neus in richting van Europa wordt gezet.

    Ik mag nog tot eind mei, juni hier in het Singapore's WERKEN, waar je geen dolfen tegen komt, maar wel mini hagedissen in je lunch pakketje aan kan treffen, heel apart maar zeker niet voor herhaling. Ik schok me de T..... vul maar een passend woord in. Je vraagt je af wie het meeeste is geschokken Lizzy de Lizard of ik ;-)

    Hier is het nu bed tijd en morgen weer werken :-( .

    Grt Marcel

    BeantwoordenVerwijderen