AANKOMST SCHEVENINGEN 6 AUG 2011, 12:00 UUR

donderdag 21 oktober 2010

Lanzarote

Op dinsdag zijn we helemaal bijgekomen en huren we een autootje. Eerst zoeken we waar het vliegveld is omdat we aan het einde van de dag 'juf' Laura op zullen halen die ons in de herfstvakantie als lichtmatroos komt versterken. Daarna rijden we door de bergen met officiele haarspeldbochten en mooie vergezichten naar Cueva de los Verdes. Dit zijn grotten in een vulkanische berg waar een zeven kilometer lange tunnel door loopt. Het is werkelijk schitterend, we zijn niet de enige toeristen die komen kijken en in een grote groep lopen we met de zeer kortdate gids mee. We dalen een heel behoorlijk eind tot onder zeeniveau en zien de meest prachtige lavarotsen. Werkelijk onbeschrijvelijk mooi, dus zie foto's.
Wanneer we weer boven zijn vervolgen we onze reis naar de cactustuin, welke volgens ons boekje een echte aanrader is. Prachtig hoor, we zien wel 200 soorten cactussen, grote en kleine met grote en kleine stekels, dikke en dunne bollen, met en zonder bloemetjes, etc. Na een goeie drie kwartier hebben 't dan wel weer gezien. Een beetje 'prikkelbaar' :) vervolgen we onze reis richting vliegveld.

We kunnen nog mooi even boodschappen doen en laden de auto tot aan de nok toe vol met blikjes drinken, tomatensaus, fruit, groente en zo meer. Om vijf voor half vijf rijden we drie keer een rondje 'arrivals' zonder een parkeerplaats te vinden. Gelukkig lukt het uiteindelijk en sluiten we Laura in de armen.
We rijden terug naar de boot, laden de boodschappen uit en dan is het tijd voor een glaasje wijn en alle verhalen. Laura heeft van alles en nog wat mee gebracht en weer is het Sinterklaas op de Moonrise, maar nu in oktober. Bram en Gijs genieten zichtbaar van de lieve, leuke en grappige berichten van hun klasgenootjes en wij hebben weer heerlijke Hollandse kaas op de boterham.

Ook is Marcel erg blij met wat reserve motoronderdelen. 's Avonds eten we lekker bij een restaurantje. Woensdag varen we rond elf uur uit naar Marina Rubicon. Het is heel rustig weer en we proberen te zeilen. Helaas staat er te weinig wind dus gaan we op de motor, hup 't hoekie om en dan zijn we er al. De marina is prachtig aangelegd met zelfs een zwembad. De hele middag liggen wij in en bij het heldere zoete water en kletsen we heerlijk bij. Marcel huurt alvast een auto voor morgen zodat we morgen met z'n vijven de zuidkant van Lanzarote kunnen bekijken. Na een heerlijke lasagne werken we het blog bij, installeert Marcel de nieuwe computer en gaan we redelijk bijtijds naar bed.

1. H@ Familie, na Marokko nu jullie laaste berichten weer gelezen.Marokka was toch wel heel bijzonder om daar te zijn en rond te toeren
    Wat een rustige overtocht naar de Canariƫ. Jullie zien echt veel meer dan er soms om de zeilbladen staan van andere zeilers,mooie foto's ook steeds erbij.