AANKOMST SCHEVENINGEN 6 AUG 2011, 12:00 UUR

zondag 17 oktober 2010

Canarische Eilanden, Lanzarote

Bram doucht in een plotselinge regenbui
Hoera, we zijn aan! Na een prachtige tocht van 4 dagen zijn we veilig en wel in Puerto Calero, Lanzarote. We hebben drie dagen op de motor gevaren en gelukkig ook nog een dagje gezeild. Geen dolfijnen of walvissen gezien, wel een klein vogeltje dat even meevoer om uit te rusten. Zijn vriendje vonden we 's middags dood in de kuip. Zielig! De tonijn die we de eerste dag binnen een half uur vingen werd heerlijk verorberd. Verder waren het rustige dagen, met lange donkere nachten met weinig scheepvaart. Tijdens de laatste mijlen trok de wind nog even heel behoorlijk aan en kregen we een dikke windkracht 6 recht tegen. Gevolg, nare golven waar we bijna niet tegen in konden komen, even was het zelfs onzeker of we nu nog wel in daglicht de haven konden bereiken. Gelukkig nam de wind na een paar uur weer af en om 17.00 uur waren we binnen. De haven is schoon, de mensen en gebouwen zien er fris en verzorgd uit, wat een verschil met Marokko, zeg. Ook een biertje/wijntje op een terrasje waarderen we opeens zeer. We belandden hier tijdens de laatste dag van een zeilregatta. 's Avonds werd een groots feest georganiseerd voor de zeilers. Van 23.00 uur tot 06.00 werd er gigantisch hard muziek gedraaid, zo'n beetje voor onze steiger. Lekker bijslapen zat er dus nog even niet in. Gelukkig was de muziek die gedraaid werd van een behoorlijk niveau en konden we in bed gezellig meez(sw)ingen. Vanmiddag houden we dus maar even siesta om nog wat slaap in te halen. Verder staat er voor vandaag op het programma; boot van binnen en buiten poetsen en schrobben, wasjes draaien en boodschapjes doen en lekker uitrusten. Foto's van de tocht volgen zo snel mogelijk.