AANKOMST SCHEVENINGEN 6 AUG 2011, 12:00 UUR

zondag 17 juli 2011

Salcombe river

Van Yealm river varen we rustig aan op de fok naar Salcombe river. Het is weer een snoepje van een rivier. Aan weerszijden groene hellingen en aan het water zandstranden. Er wordt volop gezwommen, gevist, gevaren en gespeeld. Leuk, maar zwemmen vinden we nog een beetje te koud.
We maken ons vast aan een Visitorsmooring en na een late lunch gaan we het stadje verkennen. Bram en Gijs zien een 'tattoo/airbrush standje en mogen een armversiering. Zie hier het resultaat. Het stadje Salcombe staat gelijk aan 'watersport'. Alles en iedereen is op de watersport gericht. Ontelbare mooie, lelijke, kleine, grote, goed of slecht onderhouden boten liggen in de rivier. De winkels voorzien in al het denkbare dat een watersporter nodig zou kunnen hebben. Nou alles, de buitenkussens, waar we al vanaf Spanje naar op zoek zijn, hebben we ook hier niet gevonden.

Uitzicht vanuit de pub in Yealm river.

Zo English, overal mooie bloemenbakken, karretjes, potten en zo meer gevuld met bloemen en nog een bloemen. Schitterend.

In de Salcombe rivier is het zo druk dat we visite krijgen en met z'n tweeën aan één mooring liggen. 'Heel gewoon' zo zegt de Engelse dame van de nieuwe boot. Drie is maximum aan één mooring. Het zal wel heel Hollands zijn dat wij het flauw vinden dat wij als enige een dikke 20 pond moeten betalen en zij gratis bij ons aanschuiven :) De volgende ochtend maken we vroeg los en zeilen op de genua naar Torquay. Nog een leuke spraakverwarring met de visiteboot naast ons. Op hun vraag waar we heen gaan antwoord ik 'Torquay'. De man trekt z'n wenkbrauwen hoog op en antwoordt: Dan ben je voor zes uur vanavond niet aan'. Nou is het een kippenstukje, dus ik zeg: 'Nou, ik denk wel eerder, hoor'. De beleefde Engelsman knikt en zwijgt totdat de schipper ook aan dek komt hij en zegt: 'Deze mensen vertrekken vandaag naar Turkey' en toen was alles duidelijk. Het zal ongetwijfeld aan mijn uitspraak gelegen hebben :)

Nu zijn we in de marina in Torquay en huren voor de komende dagen een autootje. We gaan op sentimental journey. 23 jaar geleden zijn we in deze omgeving op scoutingkamp geweest en het lijkt ons erg leuk om bekende plekjes op te zoeken. We laten het weten.