AANKOMST SCHEVENINGEN 6 AUG 2011, 12:00 UUR

zaterdag 9 juli 2011

Op naar Engeland 4

Pomtidomtidom, en er is al weer een dagje om.
Het is wel een hele zit deze keer. Voor alle vier voelt deze oversteek het zwaarst en langdurigst. Het zal ongetwijfeld met de storm en temperaturen te maken hebben :) Op dit moment is het boordleven weer enigszins normaal. We staan op, ontbijten, werken aan school, Marcel probeert tevergeefs toch telkens of hij de kachel aan de praat krijgt, we lezen wat, we eten wat en kijken zo nu en dan een filmpje. Stroom genoeg want sinds gisteravond varen we op de motor, de wind is op. Verder niet zoveel bijzonders te melden, we zien zo nu en dan wat dolfijnen en grote meeuwen die over de golven scheren. Om toch nog wat te vertellen te hebben zal ik jullie verblijden met wat leuke anekdotes van de reis.
Bijvoorbeeld deze; We zijn in Spanje, de jongens en ik zitten buiten wanneer we Marcel, die over de kaart gebogen zit, triomfantelijk horen roepen:'Hier wil ik naar toe'. Nieuwsgierig gaan we naar binnen en kijken mee. Marcel wijst trots op de kaart 'Antenna' staat er. 'Ja toch, dat is toch leuk om naar het plaatsje Antenna te gaan?' zegt hij blij. 'Maar.. bedoelen ze niet gewoon dat daar een antenne staat?'. Hihihi. Of deze; We rijden in de auto over supersmalle bergweggetjes in Puerto Rico. De jongens zitten te klieren op de acherbank en Marcel zegt geergerd:'Hou eens op met ruzie maken, ik moet me kunnen concentreren'. Zegt Gijs: 'Maar pap, we maken helemaal geen ruzie, we voeren een creatieve discussie'. Waar haalt ie 't vandaan? haha. Vooruit ook nog eentje van Bram. Hij heeft tijdens de oversteek naar Suriname geen zin meer in ontleden en zegt boos. 'Ik weet het heus allemaal. Eerst zoek je het persoonlijk voordeel dan het ontwerp dan het gezegde en alleen die laatste weet ik niet meer'. :) Oke, oke, ook een blunder van mij anders is het flauw. Tijdens de nachtwacht naar Marokko let ik goed op. Elk kwartier even goed om me heen kijken om te zien of er geen scheepvaart op ramkoers ligt. Ondertussen lees ik een spannend boek, ik ben zo verdiept dat ik pas na een half uur/drie kwartier weer opkijk en ben een beetje boos op mezelf. Wanneer ik gauw kijk, zie ik een enorm licht vlak voor de boot, in paniek druk ik op de uitwijkknop van de stuurautomaat en wijk zeker 20 graden uit. Mijn hart bonst in mijn keel en wanneer ik weer kijk of de koers nu goed is, zie ik het.. ik ben uitgeweken voor de opkomende maan! Hihi.
De koffie is ondertussen gezet, de afwas gedaan, de zon prikt voorzichtig door de wolken, wij gaan koffie drinken met iets lekkers.
Liefs, ons

2 opmerkingen:

  1. Hallo allemaal,
    Na een hele tijd niet gereageerd te hebben, nu weer eens een berichtje van ons uit Zevenaar. Aanleiding is het bericht in de krant: "Hulpdiensten in touw voor feestlichtkogels". Zaterdagavond zijn laat hulpdiensten uitgerukt omdat op het Hollands Diep bij Numansdorp lichtkogels in de lucht waren gezien en gedacht werd dat een schip in nood verkeerde. De reddingseenheden kwamen uiteindelijk uit in de jachthaven van Numansdorp. Daar waren op een feest ter ere van een wereldreis van de bemanning van een jacht lichtkogels afgeschoten.Aan de zoekactie deden vier vaartuigen en een helicopter mee. Op het land zocht de politie mee met twee voertuigen. De kustwacht heeft aangifte gedaan van misbruik van noodsignalen." Tja, zo kun je ook thuiskomen! Ik hoop dat jullie verder een goede reis hebben. Wij hebben inmiddels het examenfeest van Sjoerd achter de rug, en zijn druk bezig hem te verhuizen naar Wageningen. In huis worden er kamers opgeruimd en bedden verplaatst, want nu Sjoerd ook het huis verlaat, kan de vliering (in de nok van het dak) als kamer afgesloten worden. Verder zijn we allerlei boekenkasten aan het uitmesten, dus wees maar blij dat jullie ruimte overzichtelijk is, dat scheelt een hoop gedoe ;)
    Ik ga weer verder, veel groeten van oom Jan en Sjoerd, dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Marcel, Paula, Bram en Gijs,
    We weten waarom deze reis zo'n lange zit is. Jullie missen deze keer natuurlijk onze dagelijkse kletspraatjes op zee. Hé, maar we missen jullie hier ook hoor. We liggen alleen nu wel optijd in bed. Wij wachten nu ook op goed weer en dan vertrekken we ook richting Engeland. Gelukkig hebben we de tijd. We hadden nog geprobeerd via winlink een mailtje te sturen maar dat lukte niet. We houden contact.
    Groetjes Patrick en Judith
    www.vivente.reismee.nl

    BeantwoordenVerwijderen