AANKOMST SCHEVENINGEN 6 AUG 2011, 12:00 UUR

donderdag 30 september 2010

Rust in Rabat

Vandaag leuk geskyped met school. Voor Bram en Gijs altijd een hele belevenis. Van te voren bedenken we/ze wat ze kunnen vertellen over onze reis. Dan éénmaal voor de camera, loopt het soms toch anders dan gepland. Maar wel hartstikke leuk. Marcel is nog steeds in de lappenmand, het wil maar niet over gaan. Erg vervelend, vooral voor hem. De bemanning van de Wizard is gisteren vertrokken naar Marrakech, wij proberen zodra Marcel beter is ook die kant op te gaan. Via internet bereiden we ons alvast een beetje voor op een tripje het binnenland in. Het is eigenlijk handiger om dat vanuit bijvoorbeeld Agadir te doen, maar omdat we deze week hoge golven van Orkaan Lisa krijgen (3 meter) blijven we lekker liggen en dan rijden we maar wat meer kilometers.
Het weer is fantastisch, rond de 25 graden en onder ons zonnetentje is het prima vertoeven. Vanmiddag ga ik met de jongens naar de Medina en het centrum van Rabat. We zijn op zoek naar een rieten mand die we op het achterdek kunnen zetten om de schoenen in te doen. Hier is het nog erg schoon (geen kakkerlak o.i.d. gezien) maar voor de zekerheid blijven de schoenen buiten. Ook zijn Bram en Gijs op zoek naar een nieuw bodyboard om te surfen over de (hoge) golven. Een hele uitdaging om dat hier te vinden, maar wie weet. Ik zal jullie op de hoogte houden over de eerst keer dat ik als vrouw met alleen de kindertjes op pad ga in Marokko. Dat wordt nog wat, mijn Frans is kort gezegd, belabberd en in afdingen ben ik ook nog niet zo heel goed. Wordt vervolgd.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten