AANKOMST SCHEVENINGEN 6 AUG 2011, 12:00 UUR

maandag 21 juni 2010

Alles wat je eigenlijk niet nodig wil hebben

Vorige week ben ik naar de huisarts geweest. Niet met een zere keel of andere kwaal maar met een rugzak vol boeken, lijsten en vragen. Gelukkig vindt onze reislustige dokter onze plannen ook erg leuk en wil hij met alle plezier meewerken. Boeken en lijsten zijn goedgekeurd en alle soorten pillen, zalfjes en druppels zijn voorgeschreven. Waarvoor veel dank.
Toen maar even een paar dagen gewacht en vervolgens naar de apotheek. Met een tas vol weer naar buiten. Nu is het nog een kwestie van nummeren zodat de medicijnen corresponderen met de lijsten uit het Geneeskundig handboek voor de scheepvaart. Daarna nog slim opbergen, zodat we in geval van nood meteen weten waar wat ligt.

Vervolgens naar de drogist voor alle smeerseltjes, poedertjes, pilletjes, drankjes die je gewoon zelf kunt kopen. Toen mijn mandje zowat uitpuilde, kwam een bezorgde verkoopster vragen of ze me kon helpen. Op mijn 'volgens mij heb ik alles' vroeg ze met een blik op het mandje: 'En HOE lang gaat u op vakantie'? 'Een jaar', was mijn antwoord en ze haalde opgelucht adem en zei 'Ja, ik dacht al...'.

Ook de 'first aid kit proffesional' is binnen gekomen, compleet met naalden, spuiten en toebehoren. Aangevuld met gewone huis, tuin en keukenpleisters, asperines en ons gezond verstand durven we met een gerust hart op reis.

Groetjes,
(van een overigens kerngezonde) Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten