AANKOMST SCHEVENINGEN 6 AUG 2011, 12:00 UUR

zaterdag 18 december 2010

Op naar Suriname 9

[9°24N, 44°01W zie waar zijn wij nu]
Tja, zo zijn we weer een dag onderweg.
En onderweg gebeurt altijd wel iets.
Maar laat ik beginnen bij afgelopen nacht. Er kwamen veel buien met redelijk wat wind er onder over ons heen. Om een lang verhaal kort te maken: we hebben allebei bijna niet geslapen. Vandaag een ietwat lome dag, waarin de wind totaal inzakt. Terwijk ik 's middags een beetje probeer bij te slapen wordt ik abrubt gewekt. VIS!
En wat voor een na een half uurtje worstelen blijkt dat er een knoepert van een tonijn aan de haak zit! De eerste! Als het nu maar lukt om hem binnen te halen. Voorzichtig trekken we hem dichter bij de boot. De Genua is een heel eind ingerold en de gang is uit de boot. Met handschoenen aan pak ik de (snijdende) vislijn. In mijn andere hand heb ik pampusbitter (niet te zui...) Hiermee gaan we hem verdoven, Ik trek de tonijn een beetje uit het water en geef em een flinke scheut uit de fles. Hij vind het heerlijk en klokt het markermeerbittertje naar binnen. Binnen mum van tijd is ie beneveld. Nu is het een koud kunstje om hem binnen te halen. Met een lierhendel verlengen we zijn roes naar een eeuwige slaap. Een tonijn en wat voor een: 75 cm lang en 8 kg zwaar. jammie!
Even verderop gooit een gefrustreerde ECH'o wel 5 lijnen overboord, maar helaas ze vangen niets.

Hartelijke groeten vanaf een stille oceaan
PMBG

Geen opmerkingen:

Een reactie posten