AANKOMST SCHEVENINGEN 6 AUG 2011, 12:00 UUR

zaterdag 11 december 2010

Op naar Suriname 2

Vandaag een prima zeildag, Weer geen vis gevangen, ze schieten allemaal van de haak. We hebben er maar weer een andere lure opgezet, waarvan we denken dat de haken beter zijn. Ondertussen zijn alle gekochte broodjes op. De laatste !!!frikandellen!!! zitten nu in de koekepan en de kinderen kijken Harry Potter. We hebben de motor stationair bij staan om stroom te draaien. De wind is behoorlijk, doch acceptabel. ca 20-21 knots de laatste 2 uur.
De golven zijn vervelender alles klotst, maar goed dan moet je maar niet de oceaan willen oversteken. We zien veel vliegende vissen en soms een dolfijn. Sinds een uurtje hebben we de ECH'o wer inzicht. Vannacht kunnen we elkaars lichtje in de gaten houden. We zijn hier dus niet helemaal alleen, al zijn de andere schepen buiten VHF bereik. Om 11 en 23 uur (UTC) houden we ons netwerkje en geven we elkaars positie door.
M.

3 opmerkingen:

  1. Heel veel plezier onderweg. We denken aan jullie. Hier alles goed, kids net rapporten gehad en ik rapportvergaderingen. Wij moeten nog twee weken en dan kerstvakantie en skiƫn. In suriname hopelijk skypen :) liefs en sterkte CMFE

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo!!
    De start is dus gemaakt, jammer van al die vissen, maar nog tijd genoeg om iets te vangen, lijkt me!! Mailen lukt nog niet (krijg het bericht steeds terug als onbezorgbaar), maar ik blijf proberen!
    Heel veel plezier onderweg enne... goede vangst!
    liefs, Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve allemaal!
    Het grote avontuur is begonnen! Ik denk aan jullie! De mail komt van mij ook niet aan, maar ik geef het ook niet op! heel veel plezier! Nog een week werken hier, de kerst jagen we op school er doorheen, maar wel gezellig! geniet van alle grote maar vooral de kleine dingen en elkaar!!
    Liefs juf Laura

    BeantwoordenVerwijderen